Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
nichita
4 juillet 2010

Proiectul Cetateanul

Proiectul Cetăţeanul este o metodă inovativă de predare a educaţiei civice, bazată pe studierea unei probleme a comunităţii locale ce presupune o politică publică şi care este aleasă spre studiere de către elevi.clasa_a_VII_A_participanta_la_proiect 
Implementarea metodei in România se face sub coordonarea Institutului Intercultural Timişoara, în cadrul programului CIVITAS - un program de schimburi internaţionale în domeniul educaţiei civice iniţiat si coordonat de Center for Civic Education, S.U.A. 
Metodologia presupune parcurgerea de către o clasă a următoarelor etape: 
- identificarea problemelor comunităţii locale ce presupun politici publice; 
- selectarea prin vot a unei probleme care să fie studiată de către clasă;  
- culegerea de informaţii privind problema aleasă, din diverse surse: autorităţi locale, specialişti, membri ai grupurilor direct vizate de problema respectivă, presă, biblioteci, internet etc.
- organizarea informaţiilor culese, alegerea unei politici publice propusă de clasă ca soluţie a problemei şi elaborarea unui portofoliu ce cuprinde patru secţiuni: 
- prezentarea  problemei;
- descrierea şi analiza mai multor soluţii posibile; 
- prezentarea soluţiei propuse de clasă; 
- un plan de acţiune prin care clasa îşi propune să determine autorităţile responsabile să aplice  soluţia  propusă.
Problema aleasă prin vot de clasa a VII-a A pentru a fi cercetată, se referă la surse de poluare in apropierea localităţii. 
Proiectul se desfăşoară cu începere din luna februarie 2010 şi se va finaliza în data de 22 mai 2010 printr-o prezentare publică la nivel judeţean. 
În prezentarea publică, la care vor participa şi autorităţile locale, vor fi expuse rezultatele cercetării şi soluţia propusă de clasă. 
sedinta_consiliu_local_corni_31_mart 
Activităţi desfăşurate: 
• Identificarea unor surse de  poluare;
• Studierea legislaţiei în vigoare; 
• Chestionarea populaţiei în legătură cu această problemă; 
• Identificarea unor soluţii alternative, discuţii cu primarul ;
• Intocmirea cererii adresată primăriei, prin care se solicită discutarea soluţiei clasei în cadrul Consiliului local al comunei  Corni;

• Realizarea portofoliului şi a panourilor privind problema  aleasă.

  

Colectivul  clasei a VII-a A, coordonat de prof. Nichita Florica

Publicité
Publicité
Commentaires
nichita
Publicité
Publicité